Державна податкова служба України інформує
Полтавські платники погасили понад 10 млн грн податкової заборгованості
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомили що, станом на початок квітня 2023 року податковий борг платників податків, що перебувають на обліку у Полтавській області становить 7 918,0 млн гривень. Як зазначив заступник начальника ГУ ДПС у Полтавській області Олег Волошинов, за підсумками березня 2023 року надходження коштів у рахунок погашення податкового боргу до державного бюджету склали 10,2 млн гривень, чим забезпечено виконання доведеного показника на 106,2 відсотка.
Надходження від заходів стягнення в рахунок погашення заборгованості з єдиного внеску за березень поточного року склали 5,3 млн гривень. Дана сума коштів забезпечила виконання доведеного показника на 160,6 відсотка.
Завдяки реалізації безхазяйного майна до державного бюджету надійшло 8,7 тис грн, до місцевого бюджету - 40,0 тис гривень.
Робота з недопущення та погашення податкового боргу залишається пріоритетним напрямом діяльності податкової служби. Від так, станом на початок квітня 2023 року в управлінні по роботі з податковим боргом на супроводженні перебуває 355 судових справ. Упродовж березня в ході розгляду справ надійшло 18 судових рішень, із них: 9 – на користь ГУ ДПС у Полтавській області, 9 – на користь платника.
Інформуємо про те, що переглянути інформацію щодо наявності/відсутності податкового боргу можна у приватній частині електронного кабінету платника: https://cabinet.tax.gov.ua. В Е-кабінеті можна отримати витяг з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Навчально-просвітницька зустріч викладацького складу та студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» у Головному управлінні ДПС у Полтавській області
Днями підписано Меморандум про співпрацю між Державною податковою службою України та Національним університетом «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка».
Підписання Меморандуму відкриває нові горизонти у взаємовигідному співробітництві між державним органом і Університетом у галузях освітньої, навчально-просвітницької діяльності, інформаційно-роз’яснювальної роботи з підвищення рівня обізнаності науковців, практиків та громадян щодо фінансів, фіскального адміністрування, податкової справи, підвищення рівня професійної підготовки, перепідготовки, стажування, спеціалізації та підвищення кваліфікації працівників органів ДПС.
У рамках Меморандуму 13 квітня відбулась навчально-просвітницька зустріч викладацького складу кафедри публічного управління, адміністрування та права і студентів спеціальності «Публічне управління» Полтавської політехніки з представниками Головного управління ДПС у Полтавській області.
Під час зустрічі керівник служби управління персоналом обласного податкового органу Володимир Литвиненко провів зі студентами семінар на тему: «Сучасна парадигма управління персоналом на публічній службі. Місія і цінності Державної податкової служби України».
В.о. завідувача кафедри, кандидат наук з державного управління, доцент Інна Кульчій подякувала податківців за потужний захід з професійного орієнтування та мотивації студентів до навчання.
Сторони обговорили подальші кроки взаємодії щодо організації навчальної практики, дуальної освіти студентів на базі Головного управління, залучення викладацького складу Університету до підвищення рівня професійної компетентності податківців.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо оподаткування суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк
Особою, відповідальною за сплату податку, у такому випадку буде податковий агент. Податковим агентом платника податку під час оподаткування суми, виданої платнику податку під звіт та не повернутої ним у встановлений строк, є особа, що видала таку суму, а саме:
а) на відрядження – у сумі, що перевищує суму витрат платника податку на таке відрядження, розрахованій згідно з підпунктом 170.9 статті 170 Кодексу;
б) під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, – у сумі, що перевищує суму фактичних витрат платника податку на виконання таких дій (п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України, далі - Кодекс).
У разі якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку для проведення розрахунків застосував платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити, вартість витрат засвідчується документом (випискою та/або відомостями з рахунку) в електронній або паперовій формі, що містить визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітований такий платіжний інструмент (п.п. 170.9.2 п. 170.9 ст. 170 Кодексу).
Документальне підтвердження суми фактичних витрат на відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій шляхом надання підтвердних документів, що засвідчують суму таких витрат, у разі здійснення безготівкових розрахунків з використанням платіжних інструментів, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, та повернення особі, яка видала кошти/електронні гроші під звіт, суми надміру витрачених коштів/електронних грошей, розмір яких розрахований згідно з підпунктом 170.9.1 пункту 170.9 статті 170 Кодексу, здійснюється платником податку до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому платник податку:
а) завершує таке відрядження;
б) завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок особи,
яка видала кошти/електронні гроші під звіт.
У разі якщо під час відрядження чи виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував для проведення розрахунків платіжний інструмент, включаючи корпоративний (бізнесовий) платіжний інструмент або особистий платіжний інструмент, чи його реквізити та списання коштів/електронних грошей за понесеними витратами здійснюється надавачем платіжних послуг пізніше дати, коли платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії, строки, установлені цим підпунктом, продовжуються на один календарний місяць (п.п. 170.9.3 п. 170.9 ст. 170 Кодексу).
Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, складається та подається платником податку в аналогічні строки (п.п. 170.9.4 п. 170.9 ст. 170 Кодексу).
Звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, складається та подається платником податку у паперовій або електронній формі (з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний
документообіг» та «Про електронні довірчі послуги») у разі:
а) наявності оподатковуваного доходу з метою розрахунку суми податку;
б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).
У разі якщо під час відрядження або виконання окремих цивільно-правових дій платник податку застосував платіжні інструменти, включаючи корпоративні (бізнесові) платіжні інструменти або особисті платіжні інструменти, чи їх реквізити, для проведення розрахунків у безготівковій формі та/або для отримання готівки в межах суми добових витрат та за відсутності оподатковуваного доходу, звіт про використання коштів/електронних грошей, виданих на відрядження або під звіт, не складається і не подається (п.п. 170.9.4 п. 170.9 ст. 170 Кодексу).
Більш детально читайте в інформаційному листі ДПС України № 2/2023 за посиланням https://tax.gov.ua/data/material/000/544/656891/InfoList2_2023.pdf .
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо особливостей тимчасового спрощеного порядку зберігання пального, яке використовується для заправлення електрогенераторної установки
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України», який набрав чинності 03.01.2023, встановлені тимчасові норми на період дії воєнного стану на території України та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування щодо особливостей тимчасового спрощеного порядку зберігання пального, яке використовується для заправлення електрогенераторної установки, шляхом внесення змін до:
- Податкового кодексу України, якими передбачено, зокрема, доповнення критеріїв, відповідно до яких для суб’єктів господарювання, в тому числі платників акцизного податку з реалізації пального, не вважаються акцизним складом приміщення або територія, у кожному (на кожній) з яких загальна місткість розташованих ємностей для зберігання пального, яке використовується виключно для заправлення електрогенераторних установок, не перевищує 2000 літрів.
Такий критерій також розповсюджується і на випадки, якщо окрім зберігання пального для заправлення електрогенераторних установок одночасно зберігається або реалізується пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.
Крім цього, звертаємо увагу, що паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в обладнанні чи пристрої, в цьому випадку в електрогенераторній установці, не є акцизним складом і відповідно його ємність не враховується під час визначення загальної місткості ємності для зберігання пального для заправлення електрогенераторних установок.
- cтатті 18 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», якими встановлено, що:
суб’єкт господарювання має право зберігати пальне, яке використовується для заправлення електрогенераторної установки в обсязі до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);
зберігання пального, яке використовується для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання на підставі безоплатного подання до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального.
Право на зберігання пального, яке використовується для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, набувається з моменту подання декларації до територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
При цьому суб’єкти господарювання мають можливість подавати до контролюючих органів заяви на отримання відповідних ліцензій або декларацію про провадження господарської діяльності із зберігання пального нарочним способом, поштою, а також в електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет, що функціонує відповідно до статті 421 Податкового кодексу України.
Головне управління ДПС у Полтавській області