Чорнухинська територіальна громада

Полтавська область, Лубенський район

Державна податкова служба України інформує

Дата: 21.03.2023 08:44
Кількість переглядів: 239

Зміни до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг

В Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють, що 07 лютого 2023 року Верховна Рада України прийняла закон № 2918–IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг» (далі – Закон № 2918).

Загалом Законом № 2918 вносяться зміни, спрямовані на приведення положень Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у відповідність до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» від 05.10.2017 № 2155-VІІІ (далі — Закон № 2155), а також спрощення порядку отримання електронних довірчих послуг шляхом забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів (тобто таких, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів) та засобів електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри   у відносинах з контролюючими органами (на ряду з кваліфікованими електронними підписами (далі — КЕП).

Одним із головних аспектів  Закону № 2918 є те, що платнику податків дозволено користуватися електронним кабінетом, подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами зв’язку в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням КЕП або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, з дотриманням вимог Закону №2155 та Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-ІV.

Нагадаємо, що наразі положення п. 421.5 та п.п. 48.5.1 ПКУ вимагають для подання звітності та підтвердження її справжності, а також для електронного листування з податковою наявностів платника КЕП, який є аналогом особистого підпису (або відбитком «мокрої» печатки). Водночас, за вимогами Закону № 2155, щоб електронний документ мав законну юридичну силу, там, де на паперовому документі потрібен особистий підпис, має бути КЕП на захищеному носії. Інакше кажучи, КЕП (або печатка) вважатиметься аналогом особистого підпису (або відбитком «мокрої» печатки) та матиме таку саму юридичну силу, якщо перевіркою кваліфікованого постачальника електронних довірчих послуг буде доведено його справжність. В свою чергу, згідно з ч. 2 ст. 18 Закону № 2155 КЕП вважається таким, що пройшов перевірку, якщо отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису, тобто на захищеному носії (токені).

Водночас, на період дії режиму воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення/скасування Кабінет Міністрів України постановою «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 р. № 300» від 24.05.2022 № 617 дозволив користувачам електронних довірчих послуг використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг (удосконалених електронних підписів), без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки.

Наразі Законом № 2918 передбачається закріплення в ПКУ альтернативи для платника податків: використовувати КЕП, який зберігається на токені, або удосконалений електронний підпис.

Окрім цього, Законом № 2918  скасовано тимчасові норми щодо зменшення строків проведення документальних позапланових перевірок для підтвердження бюджетного відшкодування ПДВ (виключено абзац п’ятнадцятий пункту 69.2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ). Строк проведення таких перевірок складатиме тридцять календарних днів, що настають після закінчення граничного строку проведення камеральної перевірки відповідної декларації або уточнюючого рахунку (п. 76.3 ПКУ).

Також встановлено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку за 2023 податковий (звітний) рік не включаються доходи у вигляді коштів та/або майна, отримані в рамках реалізації експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для забезпечення ефективного споживання електричної енергії населенням.

Закон № 2918  опубліковано 04.03.2023 в «Голосі України» № 46. Зауважимо також, що Закон № 2918  набере чинності з 31.12.2023, крім норми щодо скорочення термінів для перевірок для підтвердження бюджетного відшкодування ПДВ, яка вступить в силу з 20.03.2023. Норма щодо пільги, пов`язаної з реалізацією експериментального проекту набуде чинності з дня, наступного за днем опублікування Закону № 2918.

Головне управління ДПС у Полтавській області

Місцевий бюджет Полтавщини отримав понад 2 млн грн від ліцензування у сфері підакцизної групи товарів

За інформацією Головного управління ДПС у Полтавській області, протягом лютого 2023 року зі сплати за ліцензії на право виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами до місцевих бюджетів надійшло 2,49 млн грн, що складає 146,2 відсотки індикативного показника, тобто додатково до бюджету сплачено 0,79 млн гривень.

Надходження зі сплати за ліцензії на право виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним та його зберігання склали 0,53 млн грн при індикативному показнику, визначеному в сумі 0,22 млн гривень.

З початку поточного року платникам надано адміністративні послуги стосовно оформлення ліцензій на право провадження діяльності у сфері торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та зберіганням пального.

Протягом лютого 2023 року фахівцями податкової служби Полтавщини оформлено 449 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією. Зокрема, суб’єкти господарювання отримали 254 ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями; 195 дозвільних документів на право торгівлі тютюновими виробами. Оформлено 23 ліцензії на право зберігання пального. На початок березня 2023 року на території Полтавської області налічується 322 ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним, 2323 ліцензії на право зберігання пального.

Крім того, діючими залишаються 6405 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами.

Повідомляємо, що з умовами отримання ліцензій та переліком необхідних документів можна ознайомитись на субсайті Головного управління ГУ ДПС у Полтавській області за посиланням: https://poltava.tax.gov.ua/diialnist/mistsya-nadannya-administrativnih-poslu/ .

Головне управління ДПС у Полтавській області

Як отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини

Шляхом подання документів до контролюючого органу:

Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).

Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається) та його копію.

У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.

Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого органу.

Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.

У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.

      За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.

Шляхом подання документів в електронній формі:

На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у Державному реєстрі можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» http://cabinet.tax.gov.ua, (далі – Електронний кабінет).

Ідентифікувавшись за допомогою кваліфікованого електронного підпису у приватній частині Електронного кабінету, громадянин заповнює в електронному вигляді Облікову картку № 1ДР, підписує її кваліфікованим електронним підписом та направляє її до контролюючого органу. При заповненні Облікової картки №1ДР платник податків самостійно обирає контролюючий орган (Центр обслуговування платників), де бажає отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі. До Облікової картки №1ДР в обов’язковому порядку приєднуються копії необхідних документів. При цьому кожен додаток має бути збережено в окремому додатку (формат файлу може бути pdf/jpg із обмеженням розміру не більше 5МБ). Правила, порядок та строки розгляду документів, поданих засобами електронного зв’язку, є  такими ж, як і для документів, поданих у паперовому вигляді.

 В рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»:

Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:- за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження.

Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot

Додаткову  інформацію можна отримати:

за телефоном  контакт – центру ДПС  України 0 800 501 007

та  на  вебпорталі ДПС України https://www.tax.gov.ua/

субсайті Головного управління

ДПС  у Полтавській області вебпорталу ДПС  України  https://poltava.tax.gov.ua/

Більше інформації на офіційній сторінці у соціальній мережі Facebook

Державка податкова служба  України https://www.facebook.com/TaxUkraine

ДПС у Полтавській області у соціальній мережі Fecebook https://www.facebook.com/TaxUkraine/

Підписуйтесь на канали інформування ДПС  Telegram https://t.me/tax_gov_ua

Державна податкова служба УкраїниYouTube youtube.com/TaxUkraine

ГУ ДПС у Полтавській області https://www.youtube.com/channel/UCJ-aNYbzifm8Ib0fnBx8xAA

Головне управління ДПС у Полтавській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь