Чорнухинська територіальна громада

Полтавська область, Лубенський район

Державна податкова служба України інформує

Дата: 26.01.2023 13:32
Кількість переглядів: 121

Фото без опису

Платники Полтавщини сплатили до державного бюджету понад 65 млн гривень акцизного податку

У 2022 році робота у напрямі контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів була спрямована на підвищення ефективності контролю за виробництвом і обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, протидії незаконному обігу цієї продукції.

На підтвердження цього, заступник начальника Головного управління ДПС у Полтавській області Олег Волошинов зазначив представникам ЗМІ, що за дванадцять місяців до державного бюджету забезпечено надходження у сумі 65,5 млн грн акцизного податку, що склало 140,1 відсотки індикативного показника, що в грошовому еквіваленті становить 18,7 млн гривень.

В порівнянні з відповідним періодом минулого року забезпечено  ріст надходжень акцизного податку в цілому до державного бюджету  на 12,6 млн грн, в тому числі  за рахунок надходження акцизу з ввезених на митну територію підакцизних товарів  - на 5,2 млн грн та за рахунок акцизного податку з виробленого  пального -  на 7,7 млн гривень.

За грудень 2022 року забезпечено надходження акцизного податку в цілому до державного бюджету – 3,5 млн грн, що становить перевиконання індикативних показників в 3,9 рази.

З метою контролю за дотриманням суб’єктами господарської діяльності норм і вимог законодавства при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольною та тютюновою продукцією у 2022 році здійснено 175 фактичних перевірок, з яких виявлено 122 порушення вимог чинного законодавства. Відповідно до матеріалів перевірок застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 8,38 млн гривень.

Також, за січень – грудень 2022 року за результатами 119 фактичних перевірок, проведених з питань дотримання законодавства з питань зберігання і використання пального, виявлено  28 порушень на суму штрафних (фінансових) санкцій 3,91 млн гривень.

Крім того, за результатами проведених камеральних перевірок поданих декларацій акцизного податку, моніторингу своєчасності і повноти сплати задекларованих податкових  зобов’язань у  2022 році складено 387 актів камеральних перевірок на суму штрафних (фінансових) санкцій 505 тис гривень.

Головне управління ДПС у Полтавській області

 

 

Впродовж 2022 року платниками Полтавщини сплачено  майже 48 млрд гривень до державного бюджету

Протягом 2022 року від суб’єктів господарювання Полтавщини до державного бюджету мобілізовано платежів в сумі 47 млрд 918,8 млн гривень.

Зокрема, за січень-грудень поточного року зібрано платежі платників до загального фонду державного бюджету – 47 млрд 900,2 млн грн та до спеціального фонду державного бюджету – 18,6 млн гривень.

Очільник ГУ ДПС у Полтавській області висловив вдячність платникам податків і зборів за своєчасне наповнення бюджету та підтримку нашої держави та зазначив: «Відповідальне ставлення до сплати податків є ланкою громадського суспільства і європейського майбутнього, а також робить вагомий внесок у забезпечення функціонування держави».

Вкотре нагадуємо, що актуальні інформаційні матеріали, анонси, роз’яснення та коментарі фахівців розміщені на основних інфоресурсах: офіційному вебпорталі Державної податкової служби України https://tax.gov.ua/; субсайту  ГУ ДПС у Полтавській області вебпорталу ДПС  https://poltava.tax.gov.ua/.

Головне управління ДПС у Полтавській області

 

Запитували? Відповідаємо!

Де суб’єкт господарювання може отримати інформацію про «Реєстраційний номер екземпляра РРО», якщо в період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів?

В період дії воєнного стану обмежено доступ до публічних електронних реєстрів, тому суб’єкт господарювання з метою отримання інформації для заповнення графи «Реєстраційний номер екземпляра РРО», зокрема, заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) за формою № 1-РРО (ідентифікатор форми J/F1311405), заяви про реєстрацію книги обліку розрахункових операцій (далі – КОРО) та/або розрахункової книжки за формою № 1-КОРО (J/F1311304) може звернутися до:

- виробника або постачальника РРО, як такого що реєстрував РРО у реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр);

-     податкового органу як власника Реєстру.

Разом з тим, інформацію про реєстраційний номер екземпляру РРО можливо отримати в приватній частині Електронного кабінету в режимі перегляду облікових даних платника, пункт «Відомості про РРО».

Головне управління ДПС у Полтавській області

 

Запитували? Відповідаємо!

До якого контролюючого органу переселенцю із тимчасово окупованої території необхідно подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи, у т. ч. з метою реалізації права на податкову знижку: за адресою (місцезнаходженням) контролюючого органу, який переміщено з тимчасово окупованої території, чи за місцем його реєстрації, як тимчасового переселенця?
Згідно з п. 49.1 ст. 49 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.
Пунктом 45.1 ст. 45 ПКУ встановлено, що податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Податкова декларація повинна містити такі обов’язкові реквізити, зокрема, про місце проживання платника податків.

Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пп. 48.3 та 48.4 ст. 48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають (п. 49.8 ст. 49 ПКУ).
Тобто, платник податків повинен зазначити в податковій декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) актуальні дані про адресу місця проживання, за якою здійснюється листування з платником. Крім того, за такою адресою контролюючим органом може бути надіслано (вручено) податкове повідомлення-рішення.
Згідно з п. 1 розд. ІІІ Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення (перерахування) платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 із змінами та доповненнями, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків Декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу), поданої до контролюючого органу за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

Отже, законодавством України не передбачена подача платником податку Декларації, за результатами відповідного звітного податкового року, більше ніж за однією податковою адресою.
Крім того, повернення помилково та/або надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб здійснюється лише контролюючим органом, до якого подана така Декларація.
В зв’язку з тимчасовою окупацією внаслідок збройної агресії Російської Федерації території України функціональні обов’язки з обслуговування платників податків – переселенців з тимчасово окупованої території, покладаються у межах компетенції на територіальні органи, які знаходяться на території, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі.

Відповідно до частини першої ст. 4 Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Така довідка видається структурними підрозділами з питань соціального захисту населення відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 509 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 509).
У період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», внутрішньо переміщена особа для отримання довідки може звернутися до уповноваженої особи виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або центру надання адміністративних послуг (п. 2 Порядку № 509).
Пунктом 70.7 ст. 70 ПКУ передбачено, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 із змінами та доповненнями, фізичні особи – платники податків зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР).

При пред’явленні платником податків довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи до Заяви за ф. № 5ДР вноситься інформація щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа особи, та адреса фактичного місця проживання/перебування – відповідно інформації, зазначеної в такій довідці. Таким чином, платник податків – внутрішньо переміщена особа, який подав до контролюючого органу за місцем фактичного проживання/перебування Заяву за ф. № 5ДР та пред’явив при цьому довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, і Декларацію подає до цього контролюючого органу.

Однак, якщо такі дії не здійснено, то Декларація подається платником податку за адресою (місцезнаходженням) контролюючого органу, який переміщено з тимчасово окупованої території.

Головне управління ДПС у Полтавській області

 

Запитували? Відповідаємо!

Чи має право фізична особа, яка виявила бажання скористатися правом на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, уповноважити іншу фізичну особу подати декларацію на підставі укладеного договору доручення?

Відповідно до п.п 6.2 п. 6 підрозділу 94 розділу ХХ Кодексу одноразова (спеціальна) добровільна декларація подається безпосередньо декларантом до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронній формі з урахуванням вимог, встановлених розділом II Кодексу, та особливостей, встановлених підрозділом 94 розділу ХХ Кодексу.

Таким чином, одноразову (спеціальну) добровільну декларацію декларант має подати особисто в електронній формі.

Головне управління ДПС у Полтавській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь