Перехід до е-лікарняних: у Пенсійному фонді сформували електронний реєстр листків непрацездатності
За інформацією Головного управління Песійного фонду України в Полтавській області
Понад два роки тому постановою від 17.04.2019 № 328 Кабінет Міністрів України затвердив Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок ведення реєстру е-лікарняних).
Нова редакція Порядку ведення реєстру е-лікарняних, яка почала діяти з 1 травня 2021 року, затверджена урядовою постановою від 31.03.2021 №323 (далі — Постанова КМУ № 323).
Електронний реєстр листків непрацездатності (ЕРЛН) сформований у Пенсійному фонді України на основі унікальної бази відомостей про застрахованих осіб. Саме Фонд веде цей реєстр, тобто підтримує в актуальному стані, та володіє інформацією, яка в ньому міститься.
Ведення Реєстру передбачає створення записів, обробку інформації про листки непрацездатності, пошук відомостей, внесення змін, формування повідомлень суб’єктам інформаційного обміну, надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці та багато іншого.
Реєстр накопичуватиме, зберігатиме та використовуватиме електронні дані з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що надходять з таких джерел:
- з електронної системи охорони здоров’я;
- із Фонду соціального страхування;
- від страхувальників;
- від органів опіки та піклування;
- від централізованого банку даних з проблем інвалідності.
Реєстр складатиметься із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами.
На вебпорталі Фонду (https://portal.pfu.gov.ua) створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб з метою накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших 5-ти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
Застраховані особи як користувачі вебпорталу мають змогу, не виходячи з дому, отримати інформацію про себе з ЕРЛН (пункт меню особистого кабінету громадянина «Мої листки непрацездатності») з таким переліком атрибутів:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- причина непрацездатності.
Страхувальники як користувачі вебпорталу можуть, не виходячи з офісу, отримати інформацію з ЕРЛН по застрахованих особах (ЗО), які працюють у них за трудовою книжкою (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Листки непрацездатності»), з таким переліком атрибутів:
- номер;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- РНОКПП ЗО;
- ПІБ ЗО.
Страхувальнику також надається можливість перегляду, формування та друку заяв-розрахунків по листках непрацездатності (пункт меню особистого кабінету страхувальника «Заяви-розрахунки»).
Сервіс надається для користувачів, які увійшли на вебпортал за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
Метою впровадження електронних віртуальних листків непрацездатності є зменшення кількості фальсифікацій, економія часу та усунення зайвих паперів.
Передбачено, що перехід від листків непрацездатності на паперових носіях до електронних відбуватиметься поступово. Так, з червня по серпень 2021 року особам можуть видаватися як електронні, так і паперові лікарняні. У цей час обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам. А з 1 вересня 2021 року всі медичні установи України повністю перейдуть на електронні лікарняні.