Щодо діяльності Інклюзивно-ресурсного центру

Дата: 17.06.2024 12:06
Кількість переглядів: 126

Фото без опису

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Чорнухинської селищної ради – це установа, створена з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічних послуг та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.

Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ІРЦ є:

- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

- консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;

- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:

дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;

дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;

- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);

- визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти; 

- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.

ІРЦ провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

Заклад забезпечений сучасним багатофункціональним обладнанням, сучасними методиками для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. За кошти залишків субвенції 2023 року було придбано 2 ноутбуки, 2 письмових столи для фахівців ІРЦ

В ІРЦ працюють фахівці (консультанти):  практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель-реабілітолог, вчитель-дефектолог, бухгалтер. Психолог Кравченко Н.І.  пройшла навчання з практичного використання всесвітньо визнаних та адаптованих методик діагностики для дітей з особливими освітніми потребами та отримала сертифікат по роботі з діагностичними методиками для ІРЦ

На обліку Чорнухинського ІРЦ перебуває 54 особи, які пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. З них для 18 осіб з особливими освітніми потребами впроваджено   інклюзивне  навчання в ЗЗСО, та 3 особам – в ЗДО. З 01.01.2023 року по даний час фахівцями ІРЦ проведено 1283 індивідуальних корекційно-розвиткових занять та 619 занять з психолого-педагогічної підтримки для осіб з ООП.

Всього за минулий рік було зареєстровано  1683 звернень батьків, 705 звернень педагогів ЗО, яким були надані необхідні рекомендації та консультації.    

В умовах воєнного стану фахівці ІРЦ розробляли батькам індивідуальні плани роботи з дитиною вдома, надавали рекомендації щодо правильного виконання завдань, підтримували зв’язки у телефонному режимі та за допомогою Інтернет-мережі.

Фахівці ІРЦ брали участь у інструктивно-методичних нарадах за участю заступників директорів шкіл, психологів, асистентів-вчителів.

Значна увага в ІРЦ приділяється підвищенню професійного рівня фахівців. Відповідно до перспективного плану самоосвіти в умовах дистанційного навчання, використовуючи онлайн-ресурси , педагогічні працівники ІРЦ мали змогу підвищити свій кваліфікаційний рівень та фахову майстерність через участь в онлайн –тренінги, семінари, вебінари, майстер класи із застосування сучасної спеціальної педагогіки та психології:

- «Робота з дітьми з ООП» - Зупинка: Я, Центр психологічної допомоги CONFIDECE;

- «Роль консультанта інклюзивно-ресурсного центру в розробці індивідуальної програми розвитку» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;

- «Визначення різнорівневої підтримки дітей з труднощами опрацювання навичок читання і письма Інститут спеціальної педагогіки і психології ім.. М. Ярмаченка НАПН;

- «Як складати висновок про КО розвитку особи - Інститут спеціальної педагогіки і психології ім.. М. Ярмаченка НАПН;

- «Надання психологічної допомоги дітям, які зазнали психо-травматичних дій» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;

- «Командний підхід до організації корекційно-розвиткової роботи в умовах інклюзії» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;

- «Рання допомога дітям з ООП та їх родинам Міжнародний інститут інклюзії;

- «Сучасні стандарти інклюзивного супроводу дітей з ООП» Міжнародна організація «Коло см’ї»;

- «АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку»  Міжнародна організація «Коло см’ї»;

Таким чином, активна діяльність працівників Чорнухинського ІРЦ – запорука підвищення ефективності надання ними послуг та створення всіх умов задля забезпечення успішного майбутнього дітей з особливими освітніми потребами на право здобувати освіти за місцем проживання.



« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь