Щодо діяльності Інклюзивно-ресурсного центру
Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Чорнухинської селищної ради – це установа, створена з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у професійно-технічних навчальних закладах, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами, надання їм психолого-педагогічних послуг та забезпечення системного кваліфікованого супроводу.
Відповідно до поставленої мети, предметом діяльності ІРЦ є:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- консультування батьків, інших законних представників особи з особливими освітніми потребами щодо особливостей її розвитку;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу;
- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
- визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
- надання консультативної, психологічної допомоги батькам, іншим законним представникам осіб з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей та підвищення обізнаності щодо організації їх навчання і виховання.
ІРЦ провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.
Заклад забезпечений сучасним багатофункціональним обладнанням, сучасними методиками для проведення комплексної оцінки розвитку дітей з особливими освітніми потребами. За кошти залишків субвенції 2023 року було придбано 2 ноутбуки, 2 письмових столи для фахівців ІРЦ
В ІРЦ працюють фахівці (консультанти): практичний психолог, вчитель-логопед, вчитель-реабілітолог, вчитель-дефектолог, бухгалтер. Психолог Кравченко Н.І. пройшла навчання з практичного використання всесвітньо визнаних та адаптованих методик діагностики для дітей з особливими освітніми потребами та отримала сертифікат по роботі з діагностичними методиками для ІРЦ
На обліку Чорнухинського ІРЦ перебуває 54 особи, які пройшли комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку. З них для 18 осіб з особливими освітніми потребами впроваджено інклюзивне навчання в ЗЗСО, та 3 особам – в ЗДО. З 01.01.2023 року по даний час фахівцями ІРЦ проведено 1283 індивідуальних корекційно-розвиткових занять та 619 занять з психолого-педагогічної підтримки для осіб з ООП.
Всього за минулий рік було зареєстровано 1683 звернень батьків, 705 звернень педагогів ЗО, яким були надані необхідні рекомендації та консультації.
В умовах воєнного стану фахівці ІРЦ розробляли батькам індивідуальні плани роботи з дитиною вдома, надавали рекомендації щодо правильного виконання завдань, підтримували зв’язки у телефонному режимі та за допомогою Інтернет-мережі.
Фахівці ІРЦ брали участь у інструктивно-методичних нарадах за участю заступників директорів шкіл, психологів, асистентів-вчителів.
Значна увага в ІРЦ приділяється підвищенню професійного рівня фахівців. Відповідно до перспективного плану самоосвіти в умовах дистанційного навчання, використовуючи онлайн-ресурси , педагогічні працівники ІРЦ мали змогу підвищити свій кваліфікаційний рівень та фахову майстерність через участь в онлайн –тренінги, семінари, вебінари, майстер класи із застосування сучасної спеціальної педагогіки та психології:
- «Робота з дітьми з ООП» - Зупинка: Я, Центр психологічної допомоги CONFIDECE;
- «Роль консультанта інклюзивно-ресурсного центру в розробці індивідуальної програми розвитку» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;
- «Визначення різнорівневої підтримки дітей з труднощами опрацювання навичок читання і письма Інститут спеціальної педагогіки і психології ім.. М. Ярмаченка НАПН;
- «Як складати висновок про КО розвитку особи - Інститут спеціальної педагогіки і психології ім.. М. Ярмаченка НАПН;
- «Надання психологічної допомоги дітям, які зазнали психо-травматичних дій» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;
- «Командний підхід до організації корекційно-розвиткової роботи в умовах інклюзії» Полтавська академія неперервної освіти ім.. М.В. Остроградського;
- «Рання допомога дітям з ООП та їх родинам Міжнародний інститут інклюзії;
- «Сучасні стандарти інклюзивного супроводу дітей з ООП» Міжнародна організація «Коло см’ї»;
- «АВА-терапія: модель застосування поведінкового керівництва у роботі з дітьми з розладами розвитку» Міжнародна організація «Коло см’ї»;
Таким чином, активна діяльність працівників Чорнухинського ІРЦ – запорука підвищення ефективності надання ними послуг та створення всіх умов задля забезпечення успішного майбутнього дітей з особливими освітніми потребами на право здобувати освіти за місцем проживання.