Чорнухинська територіальна громада

Полтавська область, Лубенський район

Звіт про проведення громадського обговорення щодо ліквідації Хейлівщинської початкової школи Чорнухинської селищної ради Полтавської області та відповідного проєкту рішення

Дата: 13.09.2023 17:56
Кількість переглядів: 138

Звіт про проведення громадського обговорення щодо ліквідації Хейлівщинської початкової школи Чорнухинської селищної ради Полтавської області  та відповідного проєкту рішення

 

З метою врахування громадської думки під час прийняття важливих рішень для Чорнухинської територіальної громади; забезпечення гласності, відкритості та прозорості діяльності органу місцевого самоврядування; дотримання вимог чинного законодавства при ліквідації закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості, були проведені консультації з громадськістю шляхом проведення громадського обговорення проєкту рішення про ліквідацію Хейлівщинської початкової школи Чорнухинської селищної ради Полтавської області (далі – заклад освіти).

Громадські обговорення були ініційовані відділом освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради, виходячи із здійсненого моніторингу мережі закладів освіти громади, приведення її у відповідність до вимог законодавства, враховуючи низьку наповнюваність учнями/вихованцями закладу освіти і подальше зменшення їх кількості.

Інформаційне повідомлення про проведення громадського обговорення, з 17 серпня 2022 року, було оприлюднено на офіційному веб-сайті Чорнухинської територіальної громади (селищної ради). Формат проведення громадського обговорення: у зв’язку з продовженням карантину, з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої короно вірусом SARS-CoV-2» і забороною масових зібрань, а також введеного на території України воєнного стану, в зв’язку з російською агресією та відповідно до Указу Президента України №64/2022  від 24 лютого 2022 р., затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» - пропозиції та зауваження приймалися у письмовій формі із зазначенням особи і контактної інформації заявника за адресою: вул. Центральна, б. 30 або вул. Центральна, б.39 смт Чорнухи, Лубенського району, Полтавська область, 37100 (відділ освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Чорнухинської селищної ради) та на електронну адресу osvita_ch@ukr.net Також, із дотриманням усіх заходів безпеки: публічне громадське обговорення передбачало проведення на базі закладу освіти громадських слухань, засідань за круглим столом, зборів, зустрічей з громадськістю і колективами ЗЗСО.

Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»:

  • рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає засновник (засновники);
  • мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства;
  • у разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти.

Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше, ніж за один рік до прийняття відповідного рішення.

Відповідно до ст.143 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Згідно ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.

У повідомленні про проведення громадського обговорення було озвучено підстави, які спонукали до винесення рішення про ліквідацію закладу освіти та обґрунтування.

Пропозиції та зауваження від громадськості на поштову/електронну адреси, зазначені у повідомленні, не надходили.

У приміщенні Хейлівщинської початкової школи проводилися зустрічі селищного голови Василенка О.М. і начальника відділу освіти, молоді та спорту громади Семегал І.М. з колективом закладу освіти і батьками вихованців дошкільного підрозділу початкової школи (з батьками учнів не зустрічалися з причини відсутності у закладі учнів) і громадськістю. На зустрічі також була присутня директор Вороньківського ліцею імені О.Д.Перелета, у якому є дошкільний підрозділ, Стасовська С.М., яка розповіла про Вороньківський ліцей, його матеріально-технічну базу, персонал, організацію підвезення, харчування, наявність укриття, медичного обслуговування тощо.

Присутні на зустрічі з розумінням віднеслися до обґрунтованої ініціативи ліквідації Хейлівщинської початкової школи, у якій фактично відсутні учні і перспектив формування класів, відповідно до вимог законодавства, у наступні навчальні роки немає, а дошкільний підрозділ, на даний час, відвідує, в середньому, 5 дітей. В майбутньому ця кількість зменшується.

Піднімалося питання доріг, їх обслуговування взимку, ремонту покриття, адресоване селищному голові, який пообіцяв тримати його на контролі. Відповідні служби будуть займатися очищенням дорожнього покриття від снігу і посипання піском. Заплановано здійснення ремонту.

Отже, враховуючи результати проведеного громадського обговорення та відсутність учнів у початковій школі, рішення про ліквідацію закладу освіти буде винесено на розгляд сесії Чорнухинської селищної ради.

Мережа закладів освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

 

Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів освіти повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.

Незалежно від кількості вихованців, учнів, громада сплачує зі свого бюджету однакові кошти за опалення, електроенергію, воду, роботу технічного персоналу та інше. Чим менше вихованців/учнів – тим більша частка цих витрат припадає на кожного з них.

Пункт п. 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що «бюджетна система ґрунтується на принципі ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь