ІНФОРМАЦІЯ про намір здійснити коригування тарифу на послуги централізованого водопостачання по СТОВ «Перемога»
Завантажити інформацію СТОВ "Перемога"
ІНФОРМАЦІЯ
про намір здійснити коригування тарифу на послуги централізованого водопостачання по СТОВ «Перемога»
Відповідно до Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обгрунтуванням такої необхідності затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунально-го господарства України від 05.06.2018 року № 130, СТОВ «Перемога» інформує про намір здійснити коригування розміру тарифу на послуги з централізованого водопостачання споживачам с. Гільці.
Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання були погоджені рішенням четвертоїсесії сьомогоскликанняГільцівськоїсільської ради «Про погодження тарифів на послуги з централізованого водопостачання» від 11.квітня.2016 р. та введені в дію з 1.травня.2016 р., розмір яких становить:
для населення 9,00 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20%),
для бюджетних організацій 9,33 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20%),
для інших споживачів 12,28 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20%).
Слід зазначити, що діючий тарифи на наданняпослугиз централізованого водопостачання не переглядалися з 2016 року.
Необхідність коригування діючих тарифів виникла у зв’язку із зміною чинників, що впливають на вартісні показники витрат, які включені до складу тарифу. З незалежних від підприємства причин значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлена підвищенням вартості на електроенергію;покупні комплектуючі вироби, паливно – мастильні та інші матеріали; розмір мінімальної заробітної плати.
У зв’язку із вищевикладеним, СТОВ «Перемога» здійснило коригування тарифів відповідно до Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги».
Згідно з проведеними розрахунками економічно обґрунтованих витрат тарифи на послуги з централізованого водопостачання становитимуть:
для населення 27,00 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20% - 4,50 грн.),
для бюджетних організацій 27,00 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20% - 4,50 грн.),
для інших споживачів 27,00 грн./м3 (в т.ч. ПДВ 20% - 4,50 грн.).
Відповідні матеріали направлено до Чорнухинської селищної радиЧорнухинсьго району Полтавської областідля розгляду, встановлення та затвердження тарифу.
Пропозиції та зауваження приймаються протягом 14 календарних днів з дня публікації за адресою: СТОВ «Перемога», вул. Чорнухинська, 4, с. Гільці, Чорнухинський р-н, Полтавська обл., 37112.
Адміністрація СТОВ «Перемога»
Розрахунок
економічно обґрунтованих планових тарифів на послуги централізованого водопостачання по СТОВ «Перемога»
№ п/п |
Статті витрат |
Од. виміру |
Планові витрати |
1. |
Виробнича собівартість, у т. ч.: |
грн. |
263 365,01 |
1.1. |
Прямі матеріальні витрати, у т. ч.: |
грн. |
42 630,70 |
1.1.1. |
витрати, пов'язані з використанням електроенергії * |
грн. |
39 312,90 |
1.1.2. |
витрати на придбання реагентів для очищення і знезараження питної води |
грн. |
3 317,80 |
1.2. |
Прямі витрати на оплату праці: |
грн. |
64 057,44 |
1.2.1 |
заробітна плата та інші виплати працівникам, безпосередньо залученим до технологічного процесу централізованого водопостачання |
грн. |
64 057,44 |
1.3. |
Інші прямі витрати, у т. ч.: |
грн. |
24 255,82 |
1.3.1. |
відрахування на загальнообов'язкове державне соціальнестрахування ** |
грн. |
14 092,64 |
1.3.2. |
амортизація основних засобів, інших необоротних матеріалів і нематеріальних активів виробничого призначення |
грн. |
10 163,18 |
1.4. |
Змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати: |
грн. |
132 421,05 |
1.4.1. |
витрати на утримання, експлуатацію, ремонт, основних засобів та інших необоротних активів загальногосподарського використання |
грн. |
93 000,00 |
1.4.2. |
витрати на придбання спецодягу працівникам |
грн. |
3 677,72 |
1.4.3. |
сплата податків, зборів |
грн. |
5475,38 |
1.4.4. |
витрати на оплату послуг за розробку документації, для отримання дозвільнихдокументів, що необхідні для здійснення централізованого водопостачання |
грн. |
19,80
|
1.4.5. |
витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів |
грн. |
30 248,15 |
2. |
Адміністративні витрати, у т. ч.: |
грн. |
1 832,72 |
2.1. |
витрати на оплату праці апарату управління підприємством |
грн. |
964,00 |
2.2. |
відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування** |
грн. |
212,08 |
2.3. |
витрати на утримання офісної техніки |
грн. |
5,10 |
2.4. |
придбання канцелярських товарів |
грн. |
600,00 |
2.5. |
передплата періодичних професійних видань |
грн. |
51,54 |
3. |
Витрати зі збуту послуг, у т.ч.: |
грн. |
45 167,27 |
3.1. |
витрати на оплату праці персоналу, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання |
грн. |
33 907,60 |
3.2. |
відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування** |
грн. |
7 459,67 |
3.3. |
витрати на оплату службових відряджень |
грн. |
1 800,00 |
3.4. |
витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт засобів обліку води |
грн. |
2 000,00 |
4. |
Повна собівартість |
грн. |
310 365,00 |
5. |
Обсяг реалізації |
м3 |
13 794,00 |
6. |
Рентабельність
|
% % % |
0,00 0,00 0,00 |
7. |
Розрахунковий прибуток |
грн. |
0,00 |
8. |
Тариф на централізоване водопостачання (без ПДВ):
|
грн./ м3 грн./ м3 грн./ м3 |
22,50 22,50 22,50 |
9. |
Тариф на централізоване водопостачання (враховуючи ПДВ)
|
грн./ м3 грн./ м3 грн./ м3 |
27,00 27,00 27,00 |
Частка послуг з централізованого водопостачання у загальній діяльності підприємства складає 0,5%
* у розрахунку вартість електроенергії 2,85 грн./1кВт
** у розрахунку ставка ЄСВ 22,0 %
Директор виконавчийСТОВ «Перемога» ____________ О.М. Кіктенко
Пояснююча до розрахунку
економічно обґрунтованих тарифів на послуги централізованого водопостачання по СТОВ «Перемога»
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Перемога» займається:
- фермерським господарством -99,5%;
- надання послуг з централізованого водопостачання – 0,5%.
СТОВ «Перемога» є платником єдиного податку четвертої групи і сплачує такі види податків:
- плата за користування надрами;
- єдиний податок;
- податок на додану вартість.
Всього підприємством було видобутоза період з 1 вересня 2018 р. по 31 серпня 2019 року 56 622,00 м3води, з них продано 13794,00м3 води:
населенню – 320 чоловік; 31502,00 м3 води.
бюджетним установам – 3 організації; 290,00 м3 води.
приватним підприємства – 3 організації; 160,00 м3 води.
для власних потреб (ферма, комплекс) –25120,00 м3 води.
- Витрати, пов'язані з використанням електроенергії для технологічних потреб:
Фактично використана електроенергія за розрахунковий період: 56188,0 кВт.
З них: електроенергія на постачання води населенню: 13 794 кВт;
Електроенергія на постачання води для потреб ферми: 25 147 кВт.
Вартість електроенергії з 01.08.2018 р. -2,85 грн./кВт.
Планові витрати з використання електроенергії становлять:
13 794 кВт х 2,85 грн./кВт = 39 312,90грн.
- Витрати на придбання реагентів для очищення і знезараження питної води:
Планові витрати на надання послуг Держсанепідслужби:
165,89 грн. – 1 проба з 1 свердловини в квартал.
На балансі підприємства знаходиться 5 артезіанських свердловини.
165,89 грн. х 4 квартали х 5 свердловини = 3 317,76 грн.
- Заробітна плата та інші виплати працівникам, безпосередньо залученим до технологічного процесу централізованого водопостачання:
Мінімальна заробітна плата встановлена на 01.09.2018 р. в розмірі 3 623,00 грн.
Згідно затвердженого Штатного розкладу від 01.09.2018 р. витрати на заробітну плату працівників, що безпосередньо залучені до технологічного процесу централізованого водопостачання становлять:
Слюсар – ремонтник:
1 (одна) штатна одиниця;
працівник 100 % від свого робочого часу задіяний у процесі водопостачання:
з 01.09.2018р. - 4723,00 грн. х 4 міс. = 18 892,00 грн.;
з 01.01.2019 р. – 4200 грн. х 8 міс. = 33600,00 грн.
Механік:
1 (одна) штатна одиниця;
працівник 10 % від свого робочого часу задіяний у процесі водопостачання:
з 01.09.2018р. (5100,00грн. х 4 міс.)х 10 % = 2 040,00 грн.;
з 01.01.2019 р. (9000,00 грн. х 8 міс.) х 10% = 7200,00 грн.
Електрозварник:
1 (одна) штатна одиниця;
заробітна плата погодинна,у процесі водопостачання задіяний в середньому 4 год. на місяць:
з 01.09.2018 р. - 22,41 грн./год. х 4 год. х 4 міс.=358,56 грн.;
з 01.01.2019 р. – 25,13 грн./год. х 4 год. х 8 міс. = 804,16 грн.
Водій:
1 (одна) штатна одиниця;
заробітна плата погодинна, у процесі водопостачання задіяний в середньому 4 год. на місяць:
з 01.09.2018 р. - 22,41 грн./год. х 4 год. х 4 міс. = 358,56 грн.;
з 01.01.2019 р. – 25,13 грн./год. х 4 год. х 8 міс. = 804,16 грн.
Отже, загальні витрати на заробітну плату працівникам становлять:64 057,44 грн.
- Внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування персоналу безпосередньо залученого до технологічного процесу централізованого водопостачання:
Станом на 01.09.2019 р. ставка єдиного соціального внеску, що нараховується на заробітну плату, становить 22,0 %; 64 057,44 грн. х 22,0 % = 14 092,64 грн.
- Амортизація основних засобів, інших необоротних матеріалів і нематеріальних активів виробничого призначення.
Фактичні витрати на амортизацію основних засобів та інших необоротних матеріальних активів за розрахунковий період склали: 10 163,18 грн.
- Витрати на утримання, експлуатацію, ремонт основних засобів та інших необоротних активів загальногосподарського використання становлять:
Виходячи з обстежень мереж водопостачання СТОВ «Перемога», загальна протяжність яких складає 12 590 м, що повинні забезпечувати безперебійне водопостачання споживачів, планові витрати по виконанню робіт з поточного ремонту та утримання їх в належному стані складатимуть:
Планові витрати на утримання водопроводу, ремонт та придбання матеріалів, запасних частин необхідних для забезпечення безперебійного водопостачання споживачів становитимуть 50 000,00 грн.
Планові витрати на утримання водонапірних башень(до даних витрат відноситься поточний/капітальний ремонт, фарбування, благоустрій санітарної зони)в рік складатимуть:
150,00 грн. х 5башень х 12 міс. = 9 000,00 грн.
Планові витрати на ремонт та утримання насосів:
5 000,00 грн. х 2 насоса = 10 000,00 грн.
Витрати на утримання в належному стані артезіанських свердловин (поточний/капітальний ремонт, благоустрій санітарної зони):
5 свердловини х 400,00 грн. х 12 міс. = 24 000,00 грн.
Всього витрати:93 000,00 грн.
- Витрати на придбання спецодягу:
Планові витрати на придбання захисного спецодягу,що безпосередньо залучені до технологічного процесу централізованого водопостачанняскладуть:
Найменування |
Кількість |
Термін служби |
Ціна, грн. |
Річна сума, грн |
Рукавиці |
6 пар |
2 міс. |
79,98 |
479,88 |
Костюм спец. |
3 шт. |
1 рік |
1 065,95 |
3 197,84 |
Всього |
|
|
|
3 677,72 |
- Сплата податків, зборів:
Витрати на сплату податку за користування надрами за останні 12 міс. за видобуту воду в загальному об’ємі 56 622 м3склали:22 475,49 грн. Відповідно за продану воду споживачам в об’ємі 13794 м3витрати на податки склали – 5 475,38 грн.
- Витратина оплату послуг за розробку документації з метою отримання дозвільних документів, що необхідні для здійснення централізованого водопостачання:
Витрати на розробку документації для отримання Дозволу на спеціальне водокористування: 19 800,00 грн. терміном на 5 років:
19 800,00 грн. / 5 років х 0,5%= 19,80 грн.
- Витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів.
Обсяг витрат ПММ на кожну одиницю транспорту, що задіяний в процесі централізованого водопостачання враховано за розрахунковий період:
Середня вартість дизельного палива 24,61 грн./л.
Витрати на дизельне паливо для екскаватор:
355,00 літрів х 24,61 грн./л = 8 736,55 грн.
Витрати на дизельне паливо для трактора:
380,00 літрів х 24,61 грн./л = 9 351,80 грн.
Витрати на бензин для легкового автомобіля:
200,00 літрів х 24,61 грн./л = 4 922,00 грн.
Олива : 180 л. х 40,21 грн. л.= 7237,80 грн.
Всього витрати ПММ: 30 248,15 грн.
- Витрати на оплату праці апарату управління підприємством:
Адміністративні витрати розподіляються між видами діяльності СТОВ «Перемога» пропорційно виробничій собівартості, тобто в складі тарифу на централізоване водопостачання витрати на оплату праці апарату управління підприємством складатимуть 0,5% від загальних витрат фонду заробітної плати працівників апарату управління згідно затвердженого Штатного розкладу від 01.09.2015 р., а саме:
Директор:
1 (одна) штатна одиниця;
посадовий оклад:
з 01.09.2018 р. – (5100,00 грн. х 4 міс.) х 0,5% = 102,00 грн.;
з 01.01.2019 р. – (10 000,00 грн. х 8 міс.) х 0,5% = 400,00 грн.
Всього: 502,00 грн.
Головний бухгалтер:
1(одна) штатна одиниця;
з 01.09.2018 р. – (5 100,00 грн. х 4 міс.) х 0,5% = 102,00 грн.;
з 01.01.2019 р. – (9 000,00 грн. х 8 міс.) х 0,5% = 360,00 грн.
Всього: 462,00 грн.
Всього витрати по заробітній платіапарату управління складуть:
502,00 грн. + 462,00 грн. =964,00 грн.
- Відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Ставка єдиного соціального внеску, що нараховується на заробітну плату, становить 22,0 %:
964,00 грн. х 22% = 212,08 грн.
- Витрати на утримання офісної техніки.
Витрати на заправку картриджів для принтера складатимуть 85,00 грн. в місяць. У розрахунок тарифу на централізоване водопостачання враховується лише 0,5 % вартості, а саме:
(85,00 грн. х 12 міс.) х 0,5% = 5,10 грн.
- Придбання канцелярських товарів.
Планові витрати на придбання канцелярських товарів, що необхідні для здійснення централізованого водопостачання становлять:
50,00 грн. х 12 міс. = 600,00 грн.
- Передплата періодичних професійних видань.
У вартість тарифу враховується 0,5 % від загальної вартості витрат на передплату професійних видань:
Вартість передплати журналу «Баланс» становить:
(859,00 грн. х 12 міс.) х 0,5% = 51,54 грн.
- Витрати на оплату праці персоналу, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання.
Згідно зі Штатним розкладом затвердженим від 10.05.2019 р. до працівників, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання відносяться:
Касир – бухгалтер:
1 (одна) штатна одиниця;
задіяний на 20 % від свого робочого часу у процесі централізованого водопостачання) - працівник виконує функції зі збуту:
з 01.09.2018 р. – (5 100,00 грн. х 4 міс.) х 20% = 4 080,00 грн.;
з 01.01.2019 р. – (7 600,00 грн. х 8 міс.) х 20% = 12 160,00 грн.
Всього: 16240,00 грн.
Еколог:
1 (одна) штатна одиниця;
задіяний на 30% від свого робочого часу у процесі централізованого водопостачання) – працівник виконує функції зі збуту, контролер водопроводу, перевіряє показники лічильників:
з 01.09.2018 р. – (3 723,00 грн. х 4 міс.) х 30% = 4 467,60 грн.;
з 01.01.2019 р. – (5 500,00 грн. х 8 міс.) х 30% = 13 200,00 грн.
Всього: 17667,60 грн.
Всього витрати на оплату праці персоналу, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання становлять: 16240,00 грн. + 17667,60 грн. = 33 907,60 грн.
- Відрахування на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на заробітну плату персоналу, що безпосередньо здійснює збут послуг з централізованого водопостачання.
Ставка єдиного соціального внеску, що нараховується на заробітну плату, становить 22,0 %:
33907,60 грн. х 22,0 % = 7 459,67 грн.
- Оплата службових відряджень персоналу, що здійснює збут послуг з централізованого водопостачання.
Плануються витрати на оплату службових відряджень на одного працівника (еколог) в розмірі 150 грн. в місяць:
150 грн. х 12 міс. = 1 800,00 грн.
- Витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт засобів обліку води.
Планові витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт засобів обліку води, які є власністю ліцензіата, в кількості 4 штуки становлять 500,00 грн./шт. на рік:
4 шт. х 500,00 грн. = 2000,00 грн.
Собівартість послуг з централізованого водопостачання складає 310 365,00грн.
Фактичний обсяг проданої води споживачам за останні 12 місяців склав 13 794 м3.
Виходячи з вищенаведеної інформації собівартість 1 м3 добутої води становить22,50 грн.
Тариф на водопостачання води споживачам СТОВ «Перемога» з урахуванням ПДВ буде становити:
- для населення: (22,50 грн./ 1 м3 х 1,2) = 27,00 грн. / 1 м3 ;
- для бюджетних установ: (22,50 грн./ 1 м3 х 1,2) = 27,00грн. / 1 м3 ;
- для приватних підприємств: (22,50 грн./ 1 м3 х 1,2) = 27,00 грн. / 1 м3.
Характеристика
Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Перемога»
СТОВ «Перемога» здійснює свою господарську діяльність на території Чорнухинського району Полтавської області.
Підприємство зосереджує свою діяльність на наданні наступних послуг, із зазначенням частки у виробничій собівартості:
- сільськогосподарське виробництво (вирощування зернових культур, розведення ВРХ, свиней) – 99,5%
- надання послуг з централізованого водопостачання населенню – 0,5 %.
Господарську діяльність з централізованого водопостачання підприємство здійснює на підставі Ліцензії серія АЕ № 190902 на здійснення господарської діяльності з централізованого водопостачання виданої Полтавською обласною державною адміністрацією від 14.11.2012 р.
СТОВ «Перемога» здійснює централізоване питне водопостачання населенню с. Гільці Чорнухинського району Полтавської області. Для забезпечення питних, санітарно-гігієнічних, побутових потреб населення с. Гільці, а також власних господарсько-питних потреб СТОВ «Перемога» експлуатує власні водозабірні споруди, що знаходяться на території Гільцівської сільської ради Чорнухинського району Полтавської області.
Відповідно до Технологічного регламенту експлуатації систем водопостачання СТОВ «Перемога» загальна протяжність мережі трубопроводів становить 12 590м.
СТОВ «Перемога» фактично за останні 12 місяців надало послуги з централізованого водопостачання населенню - 320чоловік, бюджетним установам – 3, іншим споживачам – 3.
Всього підприємством було видобуто 56622,0м3води, з них: населенню –13794,0 м3 води; бюджетним установам - 290,00 м3 води;приватним підприємства -160 м3 води;для власних потреб (ферма, комплекс) – 25 120,0 м3 води.
Директор виконавчийСТОВ «Перемога» ____________ О.М.Кіктенко
Обґрунтування
зміни тарифів на централізоване водопостачання по
Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю «Перемога»
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Перемога» надає послуги з централізованого водопостачання населенню с. Гільці Чорнухинського району Полтавської області по тарифах, затверджених Рішенням четвертої сесії сьомого скликанняГільцівської сільської ради від 11 квітня 2016 ролу які становлять:
для населення 9,00 грн./м3(в т.ч. ПДВ 20% - 1,50 грн.),
для бюджетних організацій 9,33грн./м3(в т.ч. ПДВ 20% - 1,56 грн.),
для інших споживачів 12,28грн./м3(в т.ч. ПДВ 20% - 2,05 грн.).
Слід зазначити, що діючий тариф на послуги з централізованого водопостачання населенню не переглядався з 2016 року.
З незалежних від підприємства причин значно зросли виробничі витрати, зросла собівартість послуг, що обумовлена підвищенням цін на електроенергію, покупні комплектуючі вироби, паливно – мастильні та інші матеріали, збільшення розміру мінімальної заробітної плати та вартості всіх договірних робіт та послуг.
Законами України «Про житлово-комунальні послуги», «Про ціни і ціноутворення», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про державне регулювання в сфері комунальних послуг», Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» для суб’єктів господарювання передбачено встановлення економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги на рівні, що буде покривати всі витрати в собівартості цих послуг та інвестиційну складову.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги» зі змінами та доповненнями у разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов’язаних із провадженням господарської діяльності з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення з причин, що не залежать від ліцензіата, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, орендної плати та амортизації, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, зміни обсягу фінансових витрат, складової частини планового прибутку, у тому числі внаслідок зміни курсу валют за наявності у ліцензіата кредитних зобов’язань перед міжнародними фінансовими організаціями, може проводитися коригування тарифів.
В результаті змін у ціновій ситуації на ринку електричної енергії, палива, оплати праці, що мають постійний характер та не залежать від господарської діяльності підприємства, планові витрати підприємства на послуги з водопостачання зросли.
Основною метою доведення рівня тарифу до економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг є надійне забезпечення споживачів якісними послугами централізованого водопостачання, а також:
- забезпечення стабільної роботи системи водопостачання;
- здійснення 100% розрахунку за електроенергію;
- здійснення своєчасної оплати податків, оплати заробітної плати та виконання інших зобов'язань;
- не допущення нарахування штрафних санкцій у зв'язку з несвоєчасним виконанням зобов'язань по сплаті податків та зборів та за договірними зобов'язаннями;
- своєчасне та якісне виконання планово-попереджувальних та аварійно-відновлювальні робіт на мережах водопостачання та водовідведення;
- виконання заходів інвестиційної програми, які спрямовані на зниження енергоспоживання та втрат води, поліпшення якості води та інші цілі.
Зростання собівартості послуг з водопостачання відбувається за рахунок збільшення витрат на матеріальні ресурси (електроенергії, заробітна плата, паливно-мастильних матеріалів і т. д.) розрахунок яких для включення у тарифи відбувається за поточними цінами, що не дозволяють враховувати інфляційні процеси та зменшення фактичного обсягу поданої води споживачами.
Операційні витрати є основною складовою витрат підприємства. До них входять виробнича собівартість реалізованої продукції, адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати. До виробничої собівартості включають наступні витрати підприємства:
- прямі матеріальні витрати ;
- прямі витрати на оплату праці;
- інші прямі витрати;
- загальновиробничі витрати.
До складу прямих матеріальних витрат входять: вартість сировини та основних матеріалів, що є основою для надання послуг які надає підприємство, комплектуючі вироби, допоміжних та інших матеріалів, які безпосередньо віднесені до процесу виробництва:
- електроенергія: зростання ціни з 1,907 грн./кВт. в діючому тарифі до 2,85 грн./кВт. в плановому, тобто на 49,45 %. На даний момент підприємство сплачує за спожиту електроенергію за ціною більшою ніж враховано у діючому тарифі.
Сума інших прямих матеріальних витрат (хлор, допоміжні матеріали для очищення та знезараження води) зросла на 663,52 грн на рік за рахунок придбання реагентів для очищення та знезараження води та послуги Держсанепідслужбидля додаткової артсвердловини.
Прямі витрати на оплату праці – це заробітна плата робітникам, які зайняті наданням послуг.
На 202,83% збільшився законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати.В діючому тарифі врахована мінімальна заробітна плата 1378,00 грн., станом на 01.10.2019 р. мінімальна заробітна плата становить 4173,00 грн., тобто витрати на оплату заробітної плати працівників збільшилися на 41 300,40 грн. (з 22 757,04 грн. у 2016 р. до 64 057,44 грн. в теперішній час). Відповідно змінилися і відрахування на загальнообов’язкове соціальне страхування з 5006,55 грн. до 14 092,64 грн., тобто в 1,814 рази.
Причиною збільшення витрат на змінні загальновиробничі потреби стало підвищення вартості матеріалів необхідних для підтримання водопровідної мережі в належному стані.
Збільшились витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів, вартість яких утарифі 2016 року закладена в розмірі 18,70 грн./л, наразі підприємство придбає ПММ в середньому по 24,61 грн./л, тобто підвищення ціни відбулося на 31,60 % та носить змінний характер, переважно в сторону підвищення ціни. В грошовому виразі витрати збільшилися з 24310,00 грн. до 30248,15 грн. враховуючи те, що обсяг використаного ПММ в поточному періоді порівняно з 2016 р. зменшився на 185 л.
До адміністративних витрат відносяться такі загальногосподарські витрати, які спрямовані на обслуговування та управління підприємством:
- витрати на заробітну плату;
- витрати на службові відрядження;
- канцелярські товари;
- послуги зв’язку;
- технічне обслуговування комп’ютерів;
- послуги банку (комісійний збір);
Адміністративні витрати розподілені пропорційно виробничій собівартості послуг ліцензованих галузей діяльності. Так як підприємство зосереджує свою діяльність на сільськогосподарському виробництві (вирощування зернових культур, розведення ВРХ, свиней), а частка у виробничій собівартості від надання послуг з централізованого водопостачання населеннюстановить 0,5 %, тому витрати збільшилися на заробітну плату та відрахування на державне соціальне страхування на 963,80 грн.
Витрати на збут - це витрати, пов’язані з наданням послуг:
- заробітна плата абонентського відділу, відрахування на соціальне страхування;
- витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт засобів обліку води.
Збільшення витрат на виплату заробітної плати та відрахувань порівняно з 2016 р. з 14859,60 грн. до 41367,27 грн. внаслідок збільшення мінімальної заробітної плати, спричинило збільшення витрат на збут послуг в загальному з 18059,60 грн. до 45167,27 грн, тобто на 150,10 %.
Також слід зазначити, що даним тарифом не передбачено отримання прибутку підприємством, мова йде тільки про приведення їх у відповідність до економічно обґрунтованих витрат на надання послуг.
Найбільшу питому вагу в структурі планових витрат по водопостачанню займають:- змінні загальновиробничі витрати – 42,67%;
- прямі матеріальні витрати - 13,74 %;
- прямі витрати з оплати праці – 20,64%;
- витрати на збут – 14,55 %;
- інші прямі витрати – 7,82 %;
- адміністративні витрати – 0,58 %.
Структура собівартості тарифу на централізоване водопостачання
СТОВ «Перемога»